3 Ocak 2008 Perşembe

Yogurt soslu yumurtali kabak


Son zamanlarda o kadar yogunumki. Yil sonu oldugu icin is yerinde basimi kasiyacak vaktim yok desem yeridir. O kadarda birikmis tarif varki ama inanin blogumu yazacak vakit bulamiyorum. Ama yogunluk gelecek hafta azalacak. O zaman hepsini telafi edecegim insaallah.
Suanda evde yalnizim oglumda hazir ananedeyken, bloguma yazmanin tam zamani dedim kendi kendime ve hemen pc basina oturdum.
Aslinda birikmis pasta tariflerimde cok ama hep tatli olmasin diye bu kolay kabak tarifini verecegim. Biz bunu kahvaltida yiyoruz. Kahvalti dedikse hafta sonlari saat 11 12 gibi iste. Ogle yemegi sayilir. Neyse fazla uzatmadan tarife geceyim. Yiyenler bunun ne oldugunu tahmin etmekte biraz zorlaniyor. Kabak sevmeyen esler ve cocuklar icin iyi bir altarnatif diye dusunuyorum.

Yogurt soslu yumurtali kabak

Malzemeler:
1 tane orta boy dolmalik kabak
3 yumurta
tuz
Yarim cay bardagi sivi yag
Sevdiginiz baharatlardan (ben kara biber, pul biber ve kekik kullaniyorum)
Uzeri icin sarimsakli yogurt(ben herzaman sarimsakli yapmiyorum)
Yapilisi:
1. kabagi guzelce yikayip kabuklariyla beraber rendeliyoruz.
2. tavaya sivi yagi koyup kabaklarida ilave ediyoruz. Tavanin altini acip kapagini kapatiyoruz ve suyunu salip tekrar cekene kadar pisiriyoruz.
3. tuz ve baharatlarida ilave ediyoruz. Baharatlari damak tadina gore ayarliyoruz.
4. En son yumurtalarida icine kirip guzelce karistiriyoruz. Yumurta da pistiktan sonra ocaktan alip servis tabagina koyuyoruz.
5. biraz ilindiktan sonra uzerine yogurdu dokuyoruz.

Ben yogurdun uzerine biraz pul biber ekledim suslemek amacli.
Vermis oldugum tariftan yukaridaki kadar cikiyor. Buda 4 veya 5 kisiye yeterli olur.













3 yorum:

yemedeyanindayat dedi ki...

merhaba, ellerinize sağlık..yoğurtlu yumrtayı denemiştim..yoğurtlu kabağıda denemiştim..ama üçü bir arada deneme şansım hiç olmadı aslında düşünmedimde nasıl olur diye..ama görüldüğü gibi olmuş nefiste olmuş hemde...harika bir tarif..
sevgilerimle..

krizantem dedi ki...

tsk ederim gerceken de cok guzel oluyor esime ne zaman sorsam kahvaltiya ne yapsam diye yogurtlu kabak yap der. haftasonu kahvaltimizin vazgecilmezidir.

MeDuSa dedi ki...

çok pratik ve çok lezzetli görünüyor bugün öğlen yapacağım hemen :)))