8 Ocak 2008 Salı

KOLAY PIZZA


Selamlar...

Son zamanlarda mufaktan pek cikmaz oldum. Aslinda daha once yazdigim gibi islerde cok yogun ama ynede mutfaktan cikamiyorum pek. Allah eksik etmesin misafirim pek eksik olmuyor. Calistigim icin hergun misafir agirlayamiyorum ama hafta ici bir gun calismiyorum. Oda sali gunleri. Her sali genelde misafirim oluyor. Hala bebek gormeye gelenler var. Bu yuzdende her sali mutfaktayim. Zaten normal gunlerdede gunluk yemek yapmak icin giriyorum.

Bu pizzada bir aksam yemegi icin. Sali gunuydu yine misafir agirladim onlar gittikten sonra esimi arayip aksama istedigin bisey varmi diye sordum oda kafana gore yap biseyler, illaki sicak yemek olacak diye bisey yok, ne kolay geliyorsa onu yap dedi. Bende dusundum tasindim bari pizza yapayim dedim. Yorgun oldugum icin oyle hamurla falan ugrasak halim kalmamisti. Gecenlerde oktay ustayi seyrederken gormustum bu tarifi. Gercektende cok kolay. Yaninada corba yaptim.Esim bayildi. New York Pizzadan daha guzel olmus dedi :) Neyse daha fazla uzatmayim iste tarif.


Kolay pizza


Malzemeler

1 tane kurumus pide bayatta olabilir
Kasar peyniri
Mantar
Zeytin
paprika
sogan (new york pizzada yemistik cok lezzetliydi)
patates
1 yemek kasigi salca
pul biber
su
kekik
(malzemeler arzuya gore degisebilir evde ne varsa koyabilirsiniz kendi damak tadiniza gore)

Yapilisi:
Kasar peyniri rendeliyoruz. ve diger malzemeleri istedigimiz gibi dogruyoruz. yalniz patatesleri ince dogramaya gayret ediyoruz yoksa cig kalir. Salcamizi suyla beraber eziyoruz ve sos kivamina getiriyoruz. icine pul biberinide ekliyoruz.
Daha sonra kuru pidenin her tarafini muslugun altinda islatiyoruz. Kenarlarini iyi islatmak lazim yoksa kuru oluyor. Pidemizi tepsiye alip uzerine sosumuzu dokuyoruz. Sosu guzelce her yerine yayiyoruz. Daha sonra uzerine kasar peynirini ve tum malzemelrini koyuyoruz.
En son uzerine istedigimiz miktarda kekik serpistiriyoruz ve firina veriyoruz.
uzeri guzelce pistikten sonra servise hazir.

Afiyet olsun.


2 yorum:

Adsız dedi ki...

cok pratikmis. bende yari pismis baguetlerle yapiorum ama bu dahada kolaymis. ellerine saglik canim :)

krizantem dedi ki...

evet cok pratik bende oktay ustada gormustum. hemde lezzetli oluyor. Yani benim esim begendigine gore kesin guzeldir. Cunki cok zor begenir kendisi