20 Şubat 2012 Pazartesi

ELMALI TURTA

Iyi aksamlar.
Aslinda bu turtayi yapali bayagi oldu ama bir turlu buraya yazmaya vaktim olmadi. Biliyorum blogumu cok ihmal ediyorum ama yakinda insaallah daha fazla vakit ayiracagim. Kizimin rahatsizligindan dolayi hic bir seye vakit bulamiyorum. Kizim da kalca cikikligi var ve bu yuzden alti aydan beri bacaklarinda bir alet takili 24 saat takmak zorunda ama maalesef aletin hicbir faydasi olmadi.(uc ay onceki kontrollerde doktorlar ameliyat olmasi gerektigini soylediler.) Alet 28 subatta cikacak. Bakalim hayirlisi ne olacak insaallah azda olsa faydasi olmustur. Neyse daha fazla uzatmayayim. gecelim tarife. Tarif www.portakalagaci.com 'un sevgili sahibi Hatice'ye ait. Biz ailecek cok begendik. Insaallah denedikten sonra sizde begenirsiniz.
Orjinal tarifi burada bulabilirsiniz.  Fotograf cok guzel degil ama idare edin. Onceden cekmeyi unutmusum. Sonradan aklima geldi.







Elmali turta

turtanın hamuru için
1 paket margarin,
1 yumurta,
4 kaşık şeker,
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un 

Ic harci icin:
4 tane elma(hatice 3 yapmis ama bana az geldi)
4 kasik seker(orjinal tarifte 4 kasik)
biraz tarcin

Yapilisi:

Butun malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur yapıyoruz. Daha sonra hamuru iki parçaya bolup parçalardan birini buzdolabına koyuyoruz (aceleniz varsa dondurucuya koyabilirsiniz daha cabuk sertlesmesi icin) Bu arada elmayı rendeleyip tarçın ve şeker ile karıştırıyoruz cok az pisiriyoruz suyunu hafif cekene kadar(hatice pisirmemis galiba). Disarda kalan hamuru yağlanmış yuvarlak bir borcam yada kaliba seriyoruz (ben yuvarlak 28cmlik kek kalibi kullandim) ve üzerine elmalı içi yayıyoruz. Dolapdaki hamuru çıkarıp elmalı için üzerini tamamen kaplayacak şekilde rendeliyoruz. Onceden isitilmis 180 derece firinda üzeri kızarana kadar pişiriyoruz, soğuyunca uzerine pudra şekeri serpiyoruz.
Afiyet olsun


Hiç yorum yok: